czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Olek293
    Czy może ktoś podzielić się opinią dot. tego warsztatu.


    Komentarz

    • kmink
      L&K
      • 2007
      • 1360
      • Superb III (3V3)

      Zadzwoń do Pachury i najpierw zapytaj ile weźmie za moda....oni sś przedstawicielami ABT na Polskę i sa nastawieni na sprzedaż kitów za 30k a nie grzebanie takich zwykłych aut. Sami modów nie robią w sensie modyfikacji softu.
      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

      www.tuneforce.pl
      www.dpfserwis.pl

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Odpowiem na temat tego posta - w tych autach jest to konieczne! Warto
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          rOBERTO795, a turbiny w nich wytrzymują to jako tako ?
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez leszekmw
            rOBERTO795, a turbiny w nich wytrzymują to jako tako ?
            Tak turbina to nie jest najwiekszy problem tych silnikow.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • zeb
              Rider
              S_OCP Member
              • 2004
              • 415

              Macie może jakąś receptę na przycinający się zawór upustowy? Konkretnie chodzi o jego niedomykanie się. Zwłaszcza po chipie ten problem zaczyna być odczuwalny.
              Czy ten element można jakoś wzmocnić żeby był w stanie utrzymać wyższe ciśnienie?

              Komentarz

              • jamesbondzio
                L&K
                • 2009
                • 1174
                • Octavia III (5E3)
                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                zeb, on nie ma trzymać wiekszego ciśnienia! Bo sobie turbo wykończysz.
                Problemem jest jego płynność pracy!
                Ja co jakiś czas czyszcze wajchy, wcześniej wd40, teraz benzyną.
                Tydzień temu jechałem w aso nowym yetim 1.4 i tak samo sie zawór przycinał. Niestety widać że to natura tego silnika i takiego typu zaworu.
                kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                Komentarz

                • Ceed1
                  Rider
                  • 2012
                  • 461

                  A konkretnie jak to się odczuwa podczas jazdy? Pierwsze słyszę o jakimś zaworze i że jest to typowa usterka tego silnika. Być może jest tu problem związany z chipem?

                  Komentarz

                  • zeb
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 415

                    Chipowanie silnika polega na zwiększeniu doładowania i dawki paliwa. Turbo musi dmuchnąć trochę mocniej niż w serii a ten zawór zdaje się być takim słabym ogniwem powstrzymującym tego typu zabawy.
                    Być może masz rację, że on się tylko przycina. W takiej sytuacji może warto wajchę przesmarować jakimś smarem molibdenowym albo innym odpornym na wysokie temperatury.
                    Co Ty myjesz benzyną? Który element konkretnie? Coś to daje?

                    Jak to się objawia? Wciskasz delikatnie pedał gazu (jakieś 30-40% skali) i obserwujesz stałość przyspieszenia. U mnie są takie wahania, raz szybciej raz wolniej, mimo że pedał gazu w tym samym cały czas położeniu. Inny objaw, jedynka gaz w podłogę, szybka zmiana na dwójkę gaz w podłogę i przez chwilę nic się nie dzieje a za chwilę znowu mocno ciągnie.

                    Pozdro!

                    Komentarz

                    • jamesbondzio
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Octavia III (5E3)
                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                      zeb,

                      "Chipowanie silnika polega na zwiększeniu doładowania i dawki paliwa." - jestes pewien ze tak to działa u nas w 1.4TSI? tutaj masz zawór upustowy mechaniczny to chyba mija sie z celem. ?
                      Generalnie to chyba pracuje to wszystko "na granicy" tego zaworu. Dlatego to on robi tutaj większą niż zwykle robote.


                      Czyszcze wajchy i dzwignie w miejscu gdzie wchodzi w kolektor. Problem jest ze swobodnym powrotem tego zaworu do stanu zamknięcia

                      Na trzecim biegu to przy jakich obrotach przez chwile nic sie nie dzieje?
                      chyba nie ponizej 2tysi?
                      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                      Komentarz

                      • zeb
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 415

                        Wszędzie tak to działa
                        Mechanicznie, podciśnieniowo, jak zwał tak zwał ale w większości turbosprężarek jest dokładnie tak samo. Niczym szczególnym się nasze turbo nie wyróżnia.

                        Zawór jak ustaliliśmy jest problemem i stąd pomysł żeby go jakoś wzmocnić aby mógł utrzymać większe ciśnienie. Pytanie, czy za domykanie klapki odpowiada jakaś sprężyna?

                        Nie na trójce, tylko na dwójce, przy około 3 tyś obrotów. Powinien od razu iść "ogniem" a łapie muła...

                        [ Dodano: Wto 25 Mar, 14 19:13 ]
                        Witam,

                        znalazłem bardzo ciekawy wątek, który jak sądzę sporo wyjaśnia i sugeruje pewne rozwiązania problemu związanego z brakiem utrzymywania wyższego ciśnienia przez turbinę:



                        Mam zamiar wykonać go u siebie i zobaczymy czy pomoże!

                        Komentarz

                        • pitersoonn
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 150

                          sprezyna

                          A kiedy masz zamiar działac?? ja narazie jeżdze bez programu bo nie mam kiedy jechać i go wrzucić ponownie. Cos trzeba z tym szarpaniem zrobić...bo ja bez prg..nie czuje..ale sadze ze jak wrzuce to bedzie szarpac. Masz juz namiary na sprezyny??

                          Komentarz

                          • kmink
                            L&K
                            • 2007
                            • 1360
                            • Superb III (3V3)

                            Testujemy teraz jedno rozwiązanie w Jettcie 1.4TSI, auto dosłownie było katowane przez 100km, zero błędów, zero szarpania, na serii dwa km-y i P0299. Jutro wypuszczamy to auto i zobaczymy jak to będzie działało w dłuższym okresie czasu.
                            Po drodze były problemy odpalaniem po programowaniu ale przejechaniu kilku km-ów problem zniknął i nie wrócił...niemniej jednak nie wiem czy nie powróci w przyszłości w jakiś tam specyficznych warunkach czy to pogodowych czy drogowych. Dam znać za jakiś czas :wink:
                            Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                            https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                            www.tuneforce.pl
                            www.dpfserwis.pl

                            Komentarz

                            • nokius
                              Rider
                              • 2010
                              • 498

                              [quote="kmink"] auto dosłownie było katowane przez 100km,
                              No to faktycznie macie się czym chwalić :shock: . Po takim wpisie to napewno bym wam dał auto :?
                              O3
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                              O2
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Nie, no reszta uczy sie na swoich autach :lol:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • rob555
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 748

                                  [quote="nokius"]
                                  Zamieszczone przez kmink
                                  auto dosłownie było katowane przez 100km,
                                  No to faktycznie macie się czym chwalić :shock: . Po takim wpisie to napewno bym wam dał auto :?
                                  A myslisz ze Twoje auto na hamowni bylo mierzone na tempomacie :twisted:

                                  A pozatym moze to Jetta kogos z rodziny albo Kminka
                                  pozdrawiam

                                  Diagnostyka i tuning
                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                  programy na ulice jak i do sportu

                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                  www.tune-up.pl

                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                  Komentarz

                                  • nokius
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 498

                                    [quote="rob555"][quote="nokius"]
                                    Zamieszczone przez kmink
                                    auto dosłownie było katowane przez 100km,
                                    No to faktycznie macie się czym chwalić :shock: . Po takim wpisie to napewno bym wam dał auto :?
                                    A myslisz ze Twoje auto na hamowni bylo mierzone na tempomacie :twisted:

                                    Dostrzegam pewną różnice między mierzone a katowane przez 100 km
                                    :twisted:
                                    O3
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                                    O2
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                                    Komentarz

                                    • kmink
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1360
                                      • Superb III (3V3)

                                      nokius, testuje jeszcze Golfa R... katuje go ile wlezie, kręcę do 7500rpm i szaleje po torze... mam nadzieje, że jeszcze bardziej Cie zniechęciłem żebyś mi auta nie oddawał...baaaa czasami "daje mu na zimnym"...

                                      A tak na poważnie to brak mi słów na komentowanie takich debilnych zarzutów...
                                      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                      www.tuneforce.pl
                                      www.dpfserwis.pl

                                      Komentarz

                                      • nokius
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 498

                                        Zamieszczone przez kmink
                                        A tak na poważnie to brak mi słów na komentowanie takich debilnych zarzutów...
                                        Debilne to jest to jak piszesz że katujesz auto. Tyle w temacie
                                        O3
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                                        O2
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                                        Komentarz

                                        • kmink
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1360
                                          • Superb III (3V3)

                                          Człowieku, na logikę...pisałbym o czymś takim, gdybym nie testował samochodu który mam właśnie do takich rzeczy? Więc zanim zaczniesz bzdurzyć to się zastanów albo zapytaj :?
                                          Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                          https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                          www.tuneforce.pl
                                          www.dpfserwis.pl

                                          Komentarz

                                          • nokius
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 498

                                            Przeczytałem i wyraziłem swoją opinie a to ty przeżywasz to jak stonka wykopki :szeroki_usmiech
                                            O3
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                                            O2
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                                            Komentarz

                                            • kmink
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1360
                                              • Superb III (3V3)

                                              :P
                                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                              www.tuneforce.pl
                                              www.dpfserwis.pl

                                              Komentarz

                                              • iFi
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 906

                                                kmink, a jakie macie to rozwiązanie jeśli można wiedzieć, bo mnie chyba też dopadł ten problem...

                                                Komentarz

                                                • kempes111
                                                  Classic
                                                  • 2014
                                                  • 7

                                                  Mój spec od modów kazał wpaść po majówce i ma spróbować rozwiązać ten problem. dam znać

                                                  Komentarz

                                                  • pitersoonn
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 150

                                                    kolega Zeb ma takie rozwiazanie:-)

                                                    http://forums.vwvortex.com/showthrea...tor-Spring-Mod - ja tez sprobuje bo na bank winny jest nie wracający zaworek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...